Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

مواد غذایی و رژیم مناسب برای افزایش وزن و چاق شدن

۱۹ مهر ۱۳۹۷
بدون نظر

سلام خدمت مخاطبين وب سایت خبر سیتی در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید .

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد.

مواد غذایی برای چاق شدن, برنامه غذایی برای افزایش وزن

برنامه غذایی برای چاق شدن

میزان کالری مورد نیاز برای بدن زنان در طول شبانه روز حدود ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری می باشد و برای مردان هم بین ۲ تا ۳ هزار کالری می باشد. برای افزایش وزن باید حدود ۵۰۰ کالری بیشتر از این مقدار را مصرف کنید. افراد می توانند با مشورت با یک پزشک تغذیه، انواع رژیم چاقی کم هزینه و سالم را در وعده غذایی خود بگنجانند و از طریق آن وزن خود را افزایش دهند.

رژیم های غذایی که می توانند وزن شما را افزایش دهند شامل :

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی دارای میزان زیاد کالری و انواع پروتئین برای افزایش وزن می باشد. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی ۳ گرم کربوهیدرات، ۹۰ کالری و ۴ گرم پروتئین دارد. نباید بیش از حد کره بادام زمینی مصرف کرد، زیرا حاوی چربی اشباع است، زیاده روی در مصرف کره بادام زمینی باعث بروز مشکلات در سلامت می شود.

پنیر

پنیر بیشتر در وعده صبحانه و عصرانه مصرف می شود، پنیر دارای مقدار زیاد کلسیم و کالری است و برای افزایش وزن بسیار موثر است.

دانه سویا

دانه های سویا را در رژیم غذایی خود جای دهید، ۱۰۰ گرم دانه سویا حدود ۴۰۰ کالری دارد و حاوی ۳۶ گرم پروتئین است.

برنج

هر ۱۰۰ گرم برنج در حدود ۱۳۰ کالری دارد. مصرف برنج در وعده های غذایی می تواند خیلی زود شما را چاق کند و هضم آن نسبت به گندم هم خیلی راحت می باشد. برنج تیامین و نیاسین دارد و پخت آن هم سریع و راحت استو برنج را می توانید در رژیم چاقی جای دهید.

گرانولا

ترکیب مغز میوه ها و میوه های خشک را گرانولا می نامند. گرانولا حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین و انرژی می باشد. بهترین ماده غذایی برای بالا بردن وزن در افراد لاغر است. یک پیمانه گرانولا در حدود ۴۵۰ کالری دارد و اضافه کردن آن به شیر باعث بالا رفتن میزان کالری بدن می شود، در نتیجه استفاده از این ترکیب به میان وعده شما می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

موز

موز داری فیبر، پتاسیم، ویتامین و مقدار زیادی قند است. کالری یک موز برابر ۱۰۰ کالری می باشد.

تن ماهی

تن ماهی حاوی پروتئین های سالم است، تهیه و سرو آن هم خیلی آسان است.

تخم مرغ

یکی دیگر از انواع رژیم غذایی که برای افزایش وزن کم هزینه، مناسب است مصرف تخم مرغ می باشد، تخم مرغ پرکالری است و دسترسی به آن اسان است. یک عدد تخم مرغ حاوی ۵ گرم چربی، ۶ گرم پروتئین و ۷۵ کالری می باشد.

شکلات تلخ

۱۰۰ گرم شکلات حدود ۵۰۰ کالری دارد و حاوی آنتی اکسیدان و قند می باشد و برای افزایش وزن هم مناسب است.

 

همچنین بخوانید :

افزایش وزن به صورت اصولی

برای افزایش وزن و رشد عضله چه باید کرد؟

[امتیاز دهنده: ۰ نفر و میانگین امتیاز: ۰]


پرتال تفریحی خبر سیتی


لینک کوتاه مطلب

http://khabarcity.ir/?p=2022

برچسب ها

مطالب مشابه