Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

کاهش فشار خون در ۵ دقیقه با روشی چینی

۱۹ شهریور ۱۳۹۷
بدون نظر

سلام خدمت مخاطبين وب سایت خبر سیتی در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید .

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد.

فشار خون بالا

خیلی سریع فشار خون را کاهش دهید (روش کاهش فشار خون در ۵ دقیقه۹

فشار خون بالا یکی از عواملی است که باعث سکته مغزی، حملات قلبی، نارسایی قلب، انوریسم های شریانی و بیماری های شریان پیرامونی می شود و خیلی از بیماری های مزمن کلیه هم به دلیل فشار خون بالا به وجود می آیند.

فشار خون بالا یک بیماری مزمن است که باعث بالا رفتن فشار خون در شریان های بدن می شود. وقتی قشار خون بالا می رود، قلب برای حفظ کردن گردش خون در رگ های خونی باید شدیدتر از حالت طبیعی عمل کند. فشار خون بالا خطرات زیاد و جدی به همراه دارد و حتی در بعضیی از موارد باعث بالا خونریزی مغزی نیز می شود، به همین دلیل باید خیلی سریع فشار خون ررا کاهش داد و آن را کنترل کرد. در این مطلب یک روش ۵ دقیقه برای کاهش فشار خون را به شما آموزش می دهیم.

» همچنین بخوانید : آیا فشار خون بر رابطه جنسی تاثیر می گذارد؟

دلایل ایجاد فشار خون بالا

تاریخچه خانوادگی در داشتن فشار خون بالا

سن بالای ۶۰ سال

رنج بردن از درجه زیادی از استرس ، عصبانیت و یا خشونت

اضافه وزن زیاد یا چاقی

علاوه بر محصولات دخانیات ، داشتن رژیم غذایی دارای درصد چربی اشباع شده زیاد می باشد

نوشیدن بیش از حد الکل و مصرف سیگار

خوردن غذا هایی مملو از سدیم

داشتن سبک زندگی بی تحرک

داشتن دیابت

 

کاهش فشار خون به شیوه چینی ها

در روش چینی قدیمی ارتباط انرژی بین نقاط فشار متفاوت در اعضا و بدن شما است. این تمرین طبیعی، شامل وارد کردن فشار در سه نقطه خاص به منظور پایین آوردن فشار خون در چند دقیقه می باشد.

 

فشار خون بالا

 

خط بین نقطه اول تا دوم

از خط اول تا دوم شامل انتهای لاله ی گوش تا ترقوه میشود ، یک فشار ملایم، هنگامی که دست خود را در طول این خط قرار داده اید وارد کنید ، این حرکت را ۱۰ مرتبه به مدت۳ دقیقه در دو طرف گردن خود انجام دهید .

 

نقطه ی سوم 

بعد از وارد کردن فشار در مرحله اول، نوک انگشت خود را دقیقا در جهت خلاف عمل قبل، نیم اینچ از سمت لاله گوش خود در امتداد بینی فشار دهید ،ماساژ ملایم و با دقتی در دو طرف انجام دهید ،این تمرین هنگامی که شرایط شما به سمت استرس و یا فاکتور های احساسی دیگری متمایل میشود، تاثیر به سزایی دارد .

 

پیشگیری از بالا رفتن فشار خون

از وزن خود بکاهید

وقتی وزن شما بالا برود، فشار خون شما هم ممکن است بالا برود. کاهش وزن به مقدا ۴ یا ۵ کیلوگرم می تواند باعث کاهش فشار خون شود. به صورت کلی، هر چه بیشتر وزن خود را کم کنید، از میزان فشار خون شما بیشتر کم می شود. همچنین کاهش وزن باعث می شود تاثیر داروهای کاهنده فشار خون بیشتر شود. پزشک می تواند در مورد میزان کاهش وزن و نحوه کاهش وزن به شما کمک کند.

 

ورزش کنید

انجام فعالیت منظم جسمانی ، حداقل به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در بسیاری از روزهای هفته سبب کاهش فشار خون به میزان ۴تا ۹ میلی متر جیوه می شود. مدتی به درازا نمی کشد تا این اختلاف را بتوان دید. اگر قبلاً فعال نبوده و ورزش نمی کرده اید، افزودن بر میزان ورزش ظرف چند هفته به کاهش  فشار خون منتهی خواهد شد.

 

تغذیه سالم

در خوردن مواد غذایی حاوی آرد سفید، شکر، برنج، تعادل را رعایت کنید و از خوردن غذاهای پرچرب و مواد غذایی حاوی مواد محرک مانند کافئین در قهوه و نوشیدنی های حاوی مواد شیرین کننده مانند نوشابه اجتناب کنید. حتی ۱ یا ۲ فنجان قهوه یا چای تیره می تواند باعث افزایش فشار خون شود. کافئین موجود یک ماده محرک است که باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش فشار خون می شود. به جای خوردن گوشت، شیر و تخم مرغ، از رژیم های غذایی گیاه خواری استفاده کنید.

 

فشار خون بالا

 

مصرف نمک را کاهش دهید

حتی اندکی کاهش در مقدار سدیم جیره غذایی سبب کاهش فشار خون به میزان ۲ تا ۸ میلی متر جیوه خواهد داشت . توصیه های مربوط به کاهش سدیم عبارتند از:

میزان مصرف سدیم را به ۳۲۰۰ میلی گرم در روز یا کمتر محدود کنید.

برای افراد ۵۱ ساله و سالمند تر و افراد آمریکایی آفریقایی تبار در هر سنی یا افراد دچار فشار خون بالا، دیابت یا  بیماری مزمن کلیه ، استفاده از میزان کمتر سدیم (۱۵۰۰ میلی گرم در روز یا کمتر) مناسب است.

 

سیگار کشیدن را متوقف کنید

سیگار کشیدن به دلیل وجود مواد محرک در دود خود باعث افزایش فشار خون می شود. ترک سیگار علاوه بر جلوگیری از افزایش فشار خون، به سلامت قلب نیز کمک می کند و احتمال ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد.

 

از الکل و مواد مخدر دوری کنید

استفاده مفرط مواد مخدر و الکل به ارگان های حیاتی بدن آسیب می رساند. وقتی اعضای بدن آسیب می بینند، باعث بالا رفتن و ذخیره مایعات در بدن می شوند. همانطور که پیشتر هم گفته شد، افزایش حجم مایعات بدن، منجر به افزایش فشار خون می شود. علاوه بر این، بسیاری از مواد مخدر محرک هستند و با تحریک قلب باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش فشار خون می شوند.

 

علاوه بر مواد مخدر، داروهای ساده ای مانند مسکن ایبوپروفن باعث جذب و نگهداشت بیشتر سدیم در بدن می شوند. همانطور که به خاطر دارید، افزایش سدیم در بدن نیز منجر به افزایش فشار خون می شود. بنابراین افرادی که از پیش به دلیل مشکل فشار خون با مصرف سدیم مشکل داشته اند حالا سدیم بیشتری نسبت به یک شخص معمولی جذب می کنند که باعث حادتر مشکل آنها خواهد شد.

 

دوش آب گرم بگیرید

قبل از خواب و یا هر روز ۱۵ دقیقه دوش آب گرم می تواند باعث شود فشار خون شما برای چند ساعت تنظیم شود.


پرتال تفریحی خبر سیتی


لینک کوتاه مطلب

http://khabarcity.ir/?p=1181

برچسب ها

مطالب مشابه